amana Appoints Jack Saidy as Director of Operations in Lebanon

BEIRUT, June 24, 2024 (GLOBE NEWSWIRE) — amana, a leading MENA neobroker, has appointed Jack Saidy as Director of Operations to spearhead its operations in Lebanon, marking a significant milestone in the company's expansion strategy.

Jack Saidy has a strong track record of leadership in financial markets. Previous to joining amana, he held a Director role at Advanced Markets focused on training sales teams and engaging with customers, building his understanding of how to best serve customers in Lebanon and the MENA region. His career in the financial markets spans over 12 years, including a management role at Tickmill, and a previous VP role at amana. His return to amana has been celebrated by the team and allowed for seamless integration into the work culture.

Jack Saidy: “amana offers a premium product with top–notch customer service, support, and ethical trading, filling a market gap in Lebanon. amana allows customers to trade all markets on their platform of choice (app, web, META), while providing 24/6 customer support from our office in downtown Beirut. Regulated by multiple entities including CMA, amana takes additional measures beyond regulatory requirements to promote fair and ethical trading. From highlighting leveraged assets to providing world–class education for free within the app, amana promotes healthy trading and investing practices for the long–term benefit of its customers. This makes me proud to help bring amana to our customers in Lebanon, and fill this market gap.”

amana offers over 5,500 assets on its platforms, allowing customers to trade both physical and leveraged US and MENA shares, commodities, currencies, and more. On amana you can also trade fractional shares of US and MENA stocks.

CEO Muhammad Rasoul: “Hiring Jack and expanding our Lebanon office is a sign of our investment in Lebanon, and our commitment to ensuring our Lebanon customers are getting the level of service they deserve.”

About amana

amana is a leading neobroker in the Middle East. It provides active traders and investors across MENA with direct access to the global and regional financial markets. It operates multiple offices, such as in Beirut, Dubai, and Limassol.

amana is regulated by DFSA in the UAE, the FCA in the UK, CYSEC in Europe, the CMA in Lebanon, the LFSA in Malaysia, and the FSC in Mauritius.

www.amana.app

Contact: Karolina Slowikowska, Director of Communications (karolina.slowikowska@amanacapital.com)

Photo:

https://www.globenewswire.com/NewsRoom/AttachmentNg/90384623–94c2–4f7a–987a–a20bd77ab16d


GLOBENEWSWIRE (Distribution ID 1000967915)

أمانة تعيّن جاك سعيدي مديراً للعمليات في لبنان

بيروت, June 24, 2024 (GLOBE NEWSWIRE) — قامت شركة أمانة، التي تعد من إحدى الشركات الرائدة في مجال الوساطة المالية الإلكترونية في منطقة الشرق الأوسط وشمال أفريقيا، بتعيين جاك سعيدي مديراً للعمليات لقيادة عملياتها التجارية في لبنان، وهي ما تعد خطوة مهمة للغاية فيما يتعلق باستراتيجية الشركة التوسعية.

لدى جاك سعيدي سجل حافل من الخبرة في الأسواق المالية. قبيل انضمامه إلى أمانة، شغل جاك منصب مدير في شركة “أدفانسد ماركت” حيث كان تركيزه على تدريب فريق المبيعات والتواصل مع العملاء، إضافة إلى العمل على كيفية تقديم أفضل خدمة للعملاء في لبنان ومنطقة الشرق الأوسط وشمال أفريقيا. وتمتد مسيرته المهنية في الأسواق المالية لأكثر من 12 عامًا، بما في ذلك دور إداري في شركة Tickmill، إضافة إلى منصب نائب الرئيس السابق في أمانة. وقد احتفل الفريق بعودته إلى أمانة مما أدى إلى سهولة الاندماج في بيئة العمل المحيطة.

وقد صرّح جاك سعيدي: “تسد أمانة فجوة في السوق اللبناني عبر توفير خدمة عملاء ودعم وتداول أخلاقي من الدرجة الأولى. تسمح أمانة للعملاء بالتداول في جميع الأسواق على أي منصة من اختيارهم (التطبيق، الويب، ميتا META)، مع توفير دعم للعملاء على مدار 24 ساعة، ستة أيام في الأسبوع، من مكتبنا في بيروت. وتخضع أمانة لتنظيم العديد من الجهات، بما في ذلك هيئة السوق المالية (CMA)، وتتخذ تدابير إضافية تتجاوز المتطلبات التنظيمية لتعزيز التداول العادل والأخلاقي. بدءًا من تسليط الضوء على الأصول ذات الرافعة المالية وتوفير تعليم عالمي المستوى مجانًا داخل التطبيق، تعمل أمانة على تعزيز ممارسات التداول والاستثمار الصحية لتحقيق المنفعة طويلة المدى لعملائها. وهذا ما يجعلني اشعر بالفخر للمساعدة في دخول أمانة إلى عملائنا في لبنان، وسد هذه الفجوة في السوق”.

تقدم أمانة أكثر من 5500 أصل على منصاتها، مما يسمح للعملاء بالتداول الفعلي والأسهم ذات الرافعة المالية في الولايات المتحدة ومنطقة الشرق الأوسط وشمال إفريقيا والسلع والعملات والمزيد. في أمانة، يمكنك أيضًا تداول أسهم كسرية من الأسهم الأمريكية ومنطقة الشرق الأوسط وشمال أفريقيا.

وتعليقا على الحدث، قال محمد رسول، الرئيس التنفيذي لشركة أمانة: إن تعيين جاك وتوسيع مكتبنا في لبنان هو علامة على استثمارنا في لبنان، والتزامنا بضمان حصول عملائنا في لبنان على مستوى الخدمة التي يستحقون”.

عن أمانة

أمانة هي شركة وساطة إلكترونية رائدة في الشرق الأوسط. والتي توفر للمتداولين والمستثمرين في جميع أنحاء منطقة الشرق الأوسط وشمال أفريقيا إمكانية الوصول المباشر إلى الأسواق المالية العالمية والإقليمية. ولدى الشركة مكاتب متعددة، في بيروت ودبي وليماسول.

تخضع شركة أمانة للرقابة من قبل سلطة دبي للخدمات المالية (DFSA) في الإمارات العربية المتحدة، وهيئة السلوك المالي (FCA) في المملكة المتحدة، وهيئة الأوراق المالية والبورصة القبرصية (CYSEC) في أوروبا، وهيئة السوق المالية (CMA) في لبنان، وهيئة الأوراق المالية والبورصة القبرصية (CYSEC) في أوروبا، وهيئة لابوان للأوراق المالية (LFSA) في ماليزيا، وهيئة الخدمات المالية (FSC) في موريشيوس.

www.amana.app

للتواصل: كارولينا سلويكوسكا، مديرة الاتصالات 

(karolina.slowikowska@amanacapital.com)

الصورة المصاحبة لهذا الإعلان متاحة على

https://www.globenewswire.com/NewsRoom/AttachmentNg/90384623–94c2–4f7a–987a–a20bd77ab16d 


GLOBENEWSWIRE (Distribution ID 1000967915)